Allegro. pl to największa i jedyna licząca się w Polsce platforma zakupowa. Brak realnej konkurencji sprawia, że jest właściciele od dawna wykorzystują swoją pozycję monopolistyczną. Sprzedawcy czyli klienci Allegro traktowani są po macoszemu pomimo faktu, że to oni płacą serwisowi. Opłaty za wystawianie, prowizje i opłaty za promowanie ciągle są zmieniane i podwyższane chociaż nigdy nie należały do niskich. Sprzedawcy ciągle zaskakiwaniu są zmianami, które są im narzucane jak chociażby niedawny wymóg zmiany miniaturek na te z białym tłem. Taka zmiana to dla sprzedawcy z ilością kilku tysięcy ofert ogrom pracy. Nie to jest jednak najgorsze. Allegro od pewnego czasu staje się konkurencją dla własnych sprzedawców bo równolegle sprzedaje te same towary jako oficjalny sklep Allegro. Wiele do życzenia pozostawia także niejasny i niesprawiedliwy system sortowania ofert. Wystarczy wejść na forum czy grupę sprzedawców Allegro by się przekonać jak wiele osób zarzuca serwisowi ukrywanie ofert. Serwis nie dba także o dobry kontakt ze swoimi sprzedawcami. Nie można do nich zadzwonić, możliwy jest jedynie kontakt przez formularz. Później otrzymuje się odpowiedź często nie na temat albo odpowiedź wysyłaną z szablonu. Allegro nie do końca jest także w porządku w kwestii zwracania prowizji. Klienci często przez pomyłkę składają kilka razy ofertę mimo, że kupują jeden przedmiot. Allegro często w takiej sytuacji odmawia zwrotu nienależnie pobranych prowizji twierdząc, że klient nie potwierdził takiej sytuacji. Sprzedawcy nie są na Allegro traktowani po partnersku a to nie wróży nic dobrego. Wcześniej czy później pojawi się serwis, który stanie się realną konkurencją i odejdzie tam część sprzedawców.
Jak Allegro traktuje swoich klientów?
[Głosów:0 Średnia:0/5]