Prowadząc biuro ubezpieczeń w rozsądny sposób można doprowadzić do rozwoju swojej firmy i czerpać z tego faktu wiele korzyści. Biuro ubezpieczeń jest bardzo specyficzną działalnością i wymaga od osoby pracującej tam kilka ważnych cech. Taka osoba musi być komunikatywna, mieć spoty dystans do siebie. Musi potrafić poprowadzić rozmowę z każdym, dobrze więc jak interesuje się wieloma rzeczami, aby móc chociaż umieć zadać pytanie. Czasem jedno pytanie pozwoli poprowadzić długą rozmowę z klientem. Ważną cechą jest podzielność uwagi. Doskonały agent potrafi jednocześnie liczyć ofertę i rozmawiać z klientem. Jest to niekiedy bardzo trudne, ponieważ zdarzają się przypadki, że mamy do przygotowania ofertę niestandardową, która wymaga od nas odrobiny pomyślenia i zastanowienia. Agent ubezpieczeniowy, nawet ten przeciętny, musi znać swoją ofertę. Musi wiedzieć na jakich warunkach sprzedaje produkt, znać OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczeń), zalety i wady produktu. Jeżeli mamy do czynienia z agentem wyłącznym to sprawa nie jest trudna. Kilka produktów, zalety bardzo podobne tak jak warunku. Polityka podpisania polisy/wniosku są zbliżone na wszystkich produktów. Problem pojawia się gdy agent współpracuje z wieloma firmami jednocześnie. Wówczas taki agent prowadzi multiagencje i jest multiagentem. Bardzo często taki agent ma w swojej ofercie produkty kilkunastu firm i sprzedaje jednocześnie ubezpieczenia domu, turystyczne, samochodu na życie i inne specjalistyczne produkty. W każdej firmie produkty są inne i różnią się często tylko mankamentami. Taki agent przez klienta jest traktowany na równi z agentem wyłącznym i oczekuje się od niego wiedzy na takim samym poziomie jaką prezentuje agent wyłączny. Na szczęście obecnie organizowane są darmowe szkolenia dla agentów różnych towarzystw aby mogli doszkalać się z oferty produktów. Ważne jest także aby agent posiadał zdolności marketingowe i handlowe. Niestety jest to trudny zawód, który wymaga dużej determinacji od zainteresowanego.
Cechy dobrego agenta
[Głosów:0 Średnia:0/5]