O ile zamawiając kuriera na potrzeby prywatne i robiąc to raz na jakiś czas drobne różnice w cenach usług poszczególnych firm nie mają większego znaczenia, to inaczej sprawa wygląda w przypadku sklepu internetowego, który każdego dnia wysyła do klientów kilkanaście, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset paczek.
Wówczas nawet złotówka różnicy na jednej paczce może się w skali miesiąca przełożyć na ogromne oszczędności, o ile tylko uda się znaleźć tańszego kuriera. Do niedawana firmy często wychodziły z założenia, że podpisanie umowy na realizację wysyłek z jedną firmą kurierską zapewni im najbardziej atrakcyjne ceny. W praktyce jednak często nie wygląda to tak kolorowo i chociaż podpisanie umowy wymaga nadania określonej liczby przesyłek, to firma kurierska wcale nie zapewnia w zamian przystępnych cen.
Porównanie ofert firm kurierskich
Ciekawym rozwiązaniem takiego problemu jest strona, na której klient może łatwo sprawdzić jaki kurier dostarczy paczkę za najniższą kwotę. Przy większej liczbie paczek z pewnością uda się dzięki temu zaoszczędzić ogromne kwoty, a dodatkowo korzystanie z serwisu nie wiążę się z żadnymi opłatami ani też nie wymaga, aby klient podpisywał wiążącą go umowę. Wszystko tak naprawdę ogranicza się do podania podstawowych danych. Jest to adres miejsca, do którego chce się wysłać przesyłkę, wymiary i jej waga. Na podstawie tych informacji wyszukiwarka przygotuje klientowi zestawienie wszystkich firm kurierskich, które mogą zająć się dostarczeniem wskazanej paczki.
Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że od razu widać, który kurier zaoferuje w danym przypadku najlepsze stawki. Trzeba mieć na uwadze, że każda firma kurierska nieco inaczej wycenia poszczególne przesyłki, więc może się okazać, że o ile w przypadku niewielkich gabarytów lepiej skorzystać z usług jednego kuriera, to dla wysyłek międzynarodowych jego oferta będzie już o wiele mniej atrakcyjna niż cennik DHL, dlatego przed każdą wysyłką dobrze jest sprawdzić aktualne ceny na wspomnianej stronie z wyszukiwarką.
Jak zapakować paczkę dla kuriera?
Sklepy internetowe wysyłające paczki do klientów powinny zawsze przykładać uwagę do tego jak pakowane są paczki. Nieodpowiednie zabezpieczenie przesyłki na czas transportu może sprawić, że kupujący otrzyma zniszczony towar, co z kolei narazi firmę na stratę czasu związaną z wyjaśnianiem takiej reklamacji. Przewoźnik również może mieć uwagi do takich paczek i w skrajnych przypadkach nie zabrać ich od nadawcy. Na szczęście po nabraniu wprawy, porządne pakowanie paczki wcale nie będzie zabierało wiele czasu.