Radca prawny jest jednym z zawodów zaufania publicznego. Ludzie wykonujący ten zawód mogą liczyć na ogromny szacunek ze strony społeczeństwa.
Mimo wszystko większość osób wolałoby jednak nie mieć w swoim życiu zbyt wielu okazji, aby korzystać z ich usług. Jest to spowodowane tym, że większość spraw, którymi zajmuje się adwokat lub radca prawny wiąże się z nieprzyjemnymi i wywołującymi negatywne emocje sytuacjami.
Gdy życiowe zawirowania zmuszą nas do skorzystania z ich usług warto się dobrze przygotować do tego spotkania. Pozwoli to zaoszczędzić czas i nie doprowadzi do niepotrzebnych nieporozumień.
Ustalenie terminu konsultacji prawniczej
Gdy wybierzemy już konkretnego specjalistę z zakresu prawa, z którego porady chcielibyśmy skorzystać warto wcześniej zadzwonić do jego kancelarii, aby ustalić pasujący dla obu stron termin. Krok ten z pewnością pozwoli uniknąć nieporozumień i niepotrzebnych nerwów. Podczas rozmowy z prawnikiem/radcą prawnym pamiętajcie o podaniu swoich danych kontaktowych. Ułatwi to kancelarii kontakt z wami w przyszłości.
Przed pierwszym spotkaniem konieczne jest ustalenie kilku podstawowych kwestii dotyczących współpracy:
- Wynagrodzenie prawnika/radcy prawnego – warto dowiedzieć się wcześniej, jaki jest koszt porady.
- problem – ogólnikowe przedstawienie sprawy, której będzie dotyczyło spotkanie,
- niezbędne dokumenty – prawnik/radca prawny z pewnością będzie chciał zajrzeć do dokumentów związanych ze sprawą omawianą w trakcie porady. Warto je zabrać na spotkanie,
- czas trwania spotkania – obie strony powinny wiedzieć jak długo będzie trwało spotkanie, tak aby obie strony mogły zaplanować swoje pozostałe obowiązki.
Zgromadzenie niezbędnej dokumentacji
W czasie rozmowy z prawnikiem/radcą prawnym, ten będzie oczekiwał od klienta szczegółowego przedstawienia problemu, którego dotyczyć będzie ich współpraca. Potrzebna do tego będzie dokumentacja zawierająca wszystkie materiały, raporty i dane dotyczące sprawy.
Dla ułatwienia można spisać sobie najistotniejsze aspekty, które z pewnością zainteresują prawnika/radcę prawnego. Są to:
- nazwy podmiotów, które są ważne dla sprawy (nazwy, adresy),
- opis sytuacji na dzień dzisiejszy,
- data początkowa zaistnienia problemu,
- określenie rodzaju opisywanego sporu,
- daty wszystkich zdarzeń istotnych dla sprawy.
Dokumenty, które mogą okazać się przydatne w czasie spotkania to:
- Raporty,
- umowy i porozumienia,
- dokumentacja prawnicza,
- zdjęcia,
- imiona i nazwiska świadków,
- korespondencja,
- dokumentacja dotycząca finansó
Ten artykuł może cię zainteresować:
http://www.gazetaszkolna.com.pl/darmowe-porady-prawne/