Pierwsza porada prawna — wskazówki dla osób, które szukają radcy prawnego lub kancelarii prawnej

0
691
Pierwsza porada prawna

Radca prawny jest jednym z zawodów zaufania publicznego. Ludzie wykonujący ten zawód mogą liczyć na ogromny szacunek ze strony społeczeństwa.

Mimo wszystko większość osób wolałoby jednak nie mieć w swoim życiu zbyt wielu okazji, aby korzystać z ich usług. Jest to spowodowane tym, że większość spraw, którymi zajmuje się adwokat lub radca prawny wiąże się z nieprzyjemnymi i wywołującymi negatywne emocje sytuacjami.

Gdy życiowe zawirowania zmuszą nas do skorzystania z ich usług warto się dobrze przygotować do tego spotkania. Pozwoli to zaoszczędzić czas i nie doprowadzi do niepotrzebnych nieporozumień.

Ustalenie terminu konsultacji prawniczej

Gdy wybierzemy już konkretnego specjalistę z zakresu prawa, z którego porady chcielibyśmy skorzystać warto wcześniej zadzwonić do jego kancelarii, aby ustalić pasujący dla obu stron termin. Krok ten z pewnością pozwoli uniknąć nieporozumień i niepotrzebnych nerwów. Podczas rozmowy z prawnikiem/radcą prawnym pamiętajcie o podaniu swoich danych kontaktowych. Ułatwi to kancelarii kontakt z wami w przyszłości.

Przed pierwszym spotkaniem konieczne jest ustalenie kilku podstawowych kwestii dotyczących współpracy:

  • Wynagrodzenie prawnika/radcy prawnego – warto dowiedzieć się wcześniej, jaki jest koszt porady.
  • problem – ogólnikowe przedstawienie sprawy, której będzie dotyczyło spotkanie,
  • niezbędne dokumenty – prawnik/radca prawny z pewnością będzie chciał zajrzeć do dokumentów związanych ze sprawą omawianą w trakcie porady. Warto je zabrać na spotkanie,
  • czas trwania spotkania – obie strony powinny wiedzieć jak długo będzie trwało spotkanie, tak aby obie strony mogły zaplanować swoje pozostałe obowiązki.

Zgromadzenie niezbędnej dokumentacji

W czasie rozmowy z prawnikiem/radcą prawnym, ten będzie oczekiwał od klienta szczegółowego przedstawienia problemu, którego dotyczyć będzie ich współpraca. Potrzebna do tego będzie dokumentacja zawierająca wszystkie materiały, raporty i dane dotyczące sprawy.

Dla ułatwienia można spisać sobie najistotniejsze aspekty, które z pewnością zainteresują prawnika/radcę prawnego. Są to:

  • nazwy podmiotów, które są ważne dla sprawy (nazwy, adresy),
  • opis sytuacji na dzień dzisiejszy,
  • data początkowa zaistnienia problemu,
  • określenie rodzaju opisywanego sporu,
  • daty wszystkich zdarzeń istotnych dla sprawy.

Dokumenty, które mogą okazać się przydatne w czasie spotkania to:

  • Raporty,
  • umowy i porozumienia,
  • dokumentacja prawnicza,
  • zdjęcia,
  • imiona i nazwiska świadków,
  • korespondencja,
  • dokumentacja dotycząca finansó

Ten artykuł może cię zainteresować:

http://www.gazetaszkolna.com.pl/darmowe-porady-prawne/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ