Niezależnie od tego, jaki rodzaj usług czy towarów pokrywa nasza branża, za sprawą paru środków możemy z powodzeniem reklamować się zagranicą i zdobywać zagranicznych klientów. Nie ma tu rozdzielenia na rodzaj wykonywanej działalności gospodarzej – firma transportowa może załatwić sobie fracht do Hiszpanii, programista zajmujący się projektowaniem stron WWW może otrzymać zlecenie od firmy ze Szwecji, a fachowiec w dziedzinie praktyczniej może pojechać zrobić remont w kraju obok. Wszystko jednak sprowadza się do jednego warunku: skutecznej reklamy zagranicą. Podobnie jak w Polsce, niemal w każdym kraju wygląda to podobnie – istnieje rynek z mniej więcej ustalonymi średnimi stawkami za wybrane usługi i działalność. Wiele film z danego kraju często pragnie sprowadzać specjalistów z innego, z jednej strony zdając sobie sprawę z ich dobrych umiejętności, z drugiej wiedząc, że prawdopodobnie może zapłacić im mniej niż pracownikom rodzimym (tak dzieje się na przykład w Skandynawii, w której mnóstwo Polaków pracuje jako specjaliści w różnych dziedzinach). Do skutecznej reklamy na rynku zagranicznym potrzebne jest dokładne zgłębienie działającym na nim mechanizmów, które czasami mogą różnić się od tych rodzimych. W Polsce bez problemu możemy powiedzieć, który serwis aukcyjny jest najważniejszy, a która strona informacyjna najpopularniejsza, lecz zapewne większość osób musiałaby zrobić mały reasearch przed zidentyfikowaniem zagranicznych odpowiedników poza naszym krajem.
Reklama zagranicą
[Głosów:0 Średnia:0/5]